Lazerle kıl dönmesi tedavisi (Ameliyatsız)

Kıl dönmesi (pilonidal sinüs) mutlaka tedavi gerektiren bir hastalıktır. İlaçlarla geçmez. Tedavi edilmez ise sık sık enfeksiyon yaparak daha geniş bir alana yayılım gösterir. Bu da hastanın olacağı ameliyatın daha büyük boyutta olmasına sebep olur.

Lazerlerin tıp alanında kullanımının yaygınlaşması ile beraber kıl dönmesi (pilonidal sinüs) tedavisi de bu kapsama girmiştir.

Genellikle lokal sedasyon gibi hafif anestezi ile gerçekleştirilir (sadece 2-3 cmlik alan uyuşturulur). Sinüs bölgesi iyice temizlendikten sonra kıl giriş ya da apse çıkış delikleri çok küçükse 5 mm. kadar genişletilir. Sinüsün ağzından özel bir fırça ile girilip içerideki kıllar ve iltihaplı doku temizlenir. Daha sonra lazer probu kanala yerleştirilir. Kullanılan diod lazer ağrısızdır ve çevre dokulara hasar vermeyecek bir ayarda çalıştırılarak sinus kanalı kurutulur. Gevşek pansumanla kapatılır. Tüm işlem ortalama 20-30 dakika sürmektedir.

İşlem sonrası, hasta günlük yaşantısına devam edebilir. Okula, işine dönebilir. Araç kullanabilir. Hareket kısıtlamasına gerek yoktur. Aralıklı kontrollerle takip edilir.

Lazer yöntemin cerrahiye göre avantajları:

• Hastane yatışına gerek yoktur
    • Aynı gün normal hayata ve işe dönülebilir
    • Çok az ağrılı (neredeyse ağrısız) bir yöntemdir
    • Dikiş olmadığı için, dikiş açılması problemi yoktur
    • Oturma, yürüme vs. gibi fiziksel aktivite kısıtlamalarına gerek yoktur. Yatış pozisyonunda kısıtlama yoktur. Günlerce yüzü koyun yatması gerekmez.
    • Çok az bir iz bırakmasından dolayı kozmetik olarak çok daha iyi sonuç verir.

Klasik (açık) kıl dönmesi ameliyatlarında geniş bir doku çıkarılır ve çok sayıda dikiş atılır. Bu nedenle en az 2 hafta oturmak yasaktır. Dikişler bazen tutmaz ya da apse gelişir, yara açılabilir ve iyileşme bu kez aylar sürebilir. Maalesef buna rağmen tekrarlama riski vardır.

Bu nedenlerle ameliyatsız kıl dönmesi tedavisi çok daha avantajlı görünmektedir.

Dr. Muhsin Elçi olarak yaklaşık 6 yıldır kıl dönmesi tedavisini ameliyatsız yöntem ile yapmaktayım. Şimdiye kadar bu yöntemlerle tedavi edilen 500den fazla hastamızda başarı oranı yaklaşık olarak %85-90 arasıdır. Çok ilerlememiş olan hastalarda bu oran %90ın da üzerinde olmaktadır. Ameliyatsız kıl dönmesi tedavisinde işlemin nasıl uygulandığı çok ama çok belirleyicidir. Bu nedenle bu konuda tecrübeli kişiler tarafından yapılması çok önemlidir. Kliniğimiz, bu Diyarbakır’da ve bölgede bu işlemin en çok yapıldığı merkezdir.

Diyarbakırda merkezimizde lazerle kıl dönmesi tedavisi ve kıl dönmesi ameliyatı yapılmaktadır.

Sorularınız için; Whatsapp: 0 541 124 56 00 | instagram: (dr.muhsin_elci) ile iletişime geçebilirsiniz. Kıl dönmesi bölgesinin fotosunu göndererek danışabilirsiniz.

lazerle kıl dönmesi tedavisi sonucu