Apandisit nedir, tedavisi nedir?

1- Apandisit nedir?

genel cerrahi uzmanı dr muhsin elçi

Apendiks, tıp literatüründe kör bağırsağın tıbbi ismidir. Apendiks üzerinde oluşabilecek iltihaplanmalar sonucunda ise halk arasında “apandisit” adı verilen hastalık meydana gelmektedir.

İltihaplanma genel olarak apendiksin iç kısmının dışkı ile tıkanması sonucu olur. Böyle bir durumda apendiks içerisinde basınç artmaya başlar. Zamanla nekroz adı verilen çürüme başlar ve apendiks yırtılır. Halk arasında bu yırtılmalara apandisit patlaması denmektedir.

2- Apandisitin belirtileri nelerdir?

Apandisitin en belirgin belirtileri arasında karın bölgesinde hassaslık, ağrı, mide bulantıları, iştahsızlık, sindirim bozuklukları, kabızlık, ishal, ateş ve zaman zaman kalp çarpıntısı gelmektedir. Ağrı önce göbek çevresine ve karnın sağ alt bölümüne yayılır.

3- Apandisit tanısı nasıl konur?

Apandisit genel olarak karın bölgesinde hissedilen ağrı ile başladığından birçok farklı hastalık ile kolaylıkla karıştırılabilmektedir. Erken tanı koyulamaması durumunda apendiks bölgesinde yırtılma (Apandisit patlaması) oluşabilir. Bu durumda hastanın hayati tehlikesi de mevcuttur.

Doktorunuz kan testleri, ultrasonografi ya da tomografi ile hastalığın teşhisini koyabilir.

5- Apandisit tedavisi nasıl yapılır?

Apandisitin tedavisi cerrahi yöntemdir. Cerrahi olarak uygulanacak yöntemlerle apendiks bölgesi alınır ve hasta tedavi edilir. Apandisitin iltihaplanması durumunda apendiksin alınması mecburi bir durumdur. Apendiks bölgesinde ağrı hissedildiği an, bölgede yırtılma gerçekleşmeden erken önlem alınması gerekmektedir. Eğer yırtılma gerçekleşmiş ve iltihap kana karışmış ise müdahale edilemez ve hasta için hayati tehlike başlamış olur.

6- Apandisit ameliyatı nasıl yapılır?

Genellikle kapalı ameliyatı tercih etmekteyiz. Apandisit ameliyatları, eğer hastaya erken teşhis konulmuş ise oldukça basit ve kısa sürecek bir şekilde yapılabilir.

7- Apandisit ameliyatı sonrası süreç nasıldır?

Apandisit ameliyatı sonrasında hastalar çoğunlukla 12 saat içerisinde ayağa kalkabilirler. Küçük ağrılar dışında yan etkiler görülmez. Hastanın ve hastalığın genel durumuna göre ortalama olarak 3-5 gün içerisinde normal hayata geri dönebilirler. Eğer ameliyat sırasında ilgili bölgeye dikiş atılmış ise bunun korunması için bir dizi önlem alınabilir.

Diyarbakırda merkezimizde hem kapalı hem de açık apandisit ameliyatı/tedavisi günün 24 saatinde  yapılmaktadır.

Sorularınız için; Whatsapp: 0 541 124 56 00 | instagram: (dr.muhsin_elci) ile her zaman iletişime geçebilirsiniz. Buraya tıklarak randevu oluşturabilirsiniz.